PODPORA EFEKTÍVNEJ IMPLEMENTÁCIE MODELU CAF

Model CAF (Common Assessment Framework – Spoločný rámec hodnotenia) je nástroj komplexného manažérstva kvality vytvorený pre verejný sektor. Vyvinutý bol na základe analýz vykonaných Európskou nadáciou pre manažérstvo kvality, Akadémiou Speyer v Nemecku a Európskym inštitútom pre verejnú správu v Maastrichte. Je všeobecný, jednoduchý, prístupný a ľahko použiteľný pre akúkoľvek organizáciu verejného sektora s aplikáciou na národnej, regionálnej, aj miestnej úrovni. Hlavným cieľom je, aby sa začali organizácie verejnej správy orientovať na rozvíjanie kvality, zvyšovanie efektívnosti, vlastnej výkonnosti za pomoci nástrojov kvality, aby sa zameriavali na riešenie svojich úloh v prospech občana a aby umožňovali rozvoj zamestnancov. Zaoberá sa všetkými aspektmi organizačnej výnimočnosti a podporuje trvalé zlepšovanie.

ZNAKY MODELU CAF:

  • hodnotenie založené na faktoch
  • dôležitosť poznatkoch získaných z diskusie členov CAF tímu
  • dosiahnutie zhody smeru riadenia a konsenzu, čo je treba urobiť pre zlepšenie organizácie
  • hodnotenie podľa súboru 9 kritérií a ďalších subkritérií slúži na zistenie silných a slabých stránok organizácie smerujúcich k formulácii námetov na trvalé zlepšenie organizácie
  • meranie pokroku
  • väzba medzi krátkodobými cieľmi, podpornými stratégiami a procesmi
  • zlepšenie oblastí, ktoré najviac zaostávajú
  • presadenie a zdieľanie praxe v rôznych oblastiach s inými organizáciami
  • zapájanie zamestnancov do procesu hodnotenia kvality organizácie
  • začlenenie rôznych názorov zamestnancov do procesu skvalitňovania
  • verný obraz stavu organizácie
  • priame kladenie otázok a následné hľadanie odpovedí – konfrontácia