Analýzy
Evaluácie
Spoločný hodnotiaci rámec CAF (Common Assessment Framework) je nástrojom TQM (Total Quality Management), vyvinutým verejným sektorom pre potreby verejného sektora / verejnej správy, inšpirovaný Modelom excelentnosti EFQM (EFQM – European Foundation for Quality Management – Európska nadácia pre riadenie kvality).
CAF je založený na predpoklade, že vynikajúce výsledky v oblasti výkonnosti organizácie, občanov / zákazníkov, zamestnancov a spoločnosti možno dosiahnuť prostredníctvom vedenia organizácie, ktoré riadi stratégiu a plánovanie, zamestnancov, partnerstiev, zdroje a procesy.
Samotné sebahodnotenie sa vykonáva podľa deviatich kritérií:
- Päť z nich sa týka predpokladov pre dosahovanie požadovaných výsledkov. Predpoklady určujú, čo organizácia robí a ako pristupuje ku svojim úlohám, aby dosahovala požadované výsledky (ako by sme mali viesť / riadiť; ako uplatňovať stratégiu; ako motivovať a riadiť zamestnancov; ako pracovať so zdrojmi, budovať partnerstvá, ako riadiť procesy).
- Štyri kritériá sa týkajú dosahovania výsledkov merania a vnímanie dosahovanej výkonnosti v oblastiach zákazníkov / občanov, zamestnancov, sociálnej zodpovednosti, vplyvu na spoločnosť a životné prostredie a kľúčových výsledkov výkonnosti úradu.
Sebahodnotenie realizuje tím hodnotiteľov (tzv. CAF tím), zložený zo zamestnancov organizácie. Výstupom je sebahodnotiaca správa identifikujúca silné a slabé stránky a príležitosti na zlepšovanie organizácie, resp. návrh konkrétnych oblastí pre zlepšovanie. Číselný výstup hodnotenia v rozsahu 0 – 100 bodov umožňuje sledovanie dosiahnutých pokrokov v riadení kvality v čase, resp. identifikuje mieru dobrej praxe organizácie. Získané dáta môžu byť tiež použité pre benchmarking s ďalšími úradmi / organizáciami.
Evaluácia je v SW podporená vykonaním vlastného sebahodnotenia jednotlivých kritérií a podkritérií, kde dáta a dokumenty v SW ATTIS slúžia ako dôkazy. ATTIS umožňuje generovanie kompletnej záverečnej hodnotiacej správy a akčného plánu zlepšenia na ďalšie obdobie.